Krokusvakantie, tijd om op adem te komen, te genieten en buiten te spelen!

16-02-2021

Maar van al dat spelen krijgen we ook een enorme honger.
Daarom hierbij een lekker, gezond en gemakkelijk receptje dat je VOOR en MET je kinderen kan maken: Havermout perencake met dadels

  • Vulling: Rozijntjes (60g), in stukjes gesneden peer (1à2st) en kaneel (1snuifje) mengen in een kom
  • Beslag: Meng met een staafmixer of blender de haver (100g), banaan (2st), dadels (120g) noten naar keuze (50g), bakpoeder en een eitje mengen
  • Bereiding: Beslag en vulling mengen en in de oven (30' - 180°C).
  • Tips: Je kan variëren met ander fruit, kijk hiervoor naar het seizoen.

Door samen eten te bereiden, leren kinderen omgaan met keukenmateriaal, ze leren texturen en smaken kennen en gaan op een ontdekkingstocht.
Door hun betrokkenheid en eventueel eigen inbreng (laat hen bijvoorbeeld het fruit kiezen), wordt het een ware beleving, waarbij het gevoel van autonomie gestimuleerd wordt.
Dit is vooral heel belangrijk bij 'picky eaters'. 


'Picky eating' gaat vaak niet echt over het eten, maar over de controle.
Dat maakt dit misschien iets minder voor de hand liggend vieruurtje/dessertje e.a. uitdagende voeding, net dat ietsje minder uitdagend.

Interesse in het recept of andere vragen? Contacteer me gerust!