Diploma


Gediplomeerde voedingsdeskundige en diëtist.

Afgestudeerd in juni 2016.

Gediplomeerde sportdiëtist met ruime praktijkervaring in het wielrennen.

Afgestudeerd in Mei 2017.


FIC Wetgeving - 2018

Specialisaties

Sportvoeding

Sporten draagt niet enkel bij tot een gezond lichaam, maar brengt voor veel mensen ook een doel met zich mee. Naast de juiste trainingsschema's, waarbinnen ik licht kan bijsturen, hoort ook de juiste voeding die je kan helpen op de juiste momenten bepaalde energiesystemen te trainen zodat je lichaam maximaal is voorbereid op het moment van de waarheid.

Een goed voedingsschema kan net dat verschil maken zodat je je doel kan bereiken en draagt bij tot het bereiken van maximale prestaties, vermageren (verhogen van de lean body mass), je in gewicht/spiermassa laten toenemen, je gewichtsklasse bereiken op een gezonde en verantwoorde manier enzv. Hoe hoger het niveau, hoe doorslaggevender de details.

Verder kan ik je ook begeleiden bij de keuze van evidence based sportsupplementen en de juiste keuze van energierepen e.d. voor jouw sport.

Gezonde voeding

Op een verantwoorde en gezonde manier je begeleiden bij:

  1. Ondergewicht
  2. Overgewicht
  3. Voedingsadvies voor een evenwichtig vegetarisch en/of veganistisch eetpatroon
  4. Aanpassen van jouw favoriete gerechten naar gezonde alternatieven of bepaalde dieettypes (natrium arm, vetarm, suikerarm,...)

P.O.R.B.

Preventie van - en Ondersteunen van Revalidatie na Blessure.

Voorkomen is beter dan genezen:

De juiste voeding op de juiste moment, kan bij blessure gevoelige personen/atleten een enorm verschil maken in de preventie van het ontwikkelen van blessures. Voeding kan naast een goed evenwicht tussen belasting en rust/recuperatie een versterkende factor zijn.


Wanneer preventie faalt: Wanneer blessures optreden als gevolg van overbelasting of als gevolg van een bepaalde impact, kan opnieuw voeding ondersteunend werken naast alle andere therapieën (bv. Kinésitherapie) en het herstel significant verschillen.
Naast basis gezonde voeding, is het mogelijk om op heel wat specifieke factoren te gaan inspelen met behulp van een aantal kleine aanpassingen met soms een grote impact.

Voedingsproblemen met een medische achtergond

Voedingsadvies bij maag- en darmproblemen (o.a. reflux, constipatie,...)

Voedingsadvies bij intoleranties en allergieën (lactose, gluten, koemelk, soja, ...)

Voedingsadvies bij dyslipidemie - te hoge cholesterol/verstoring van vetbalans

Voedngsadvies bij hypertentie of hypotentie
Begeleiding na bariatrische chirurgie
Preventie diabetes type II

Mindful eten

Door onze stressvolle levensstijl, staan we vaak onvoldoende stil bij de signalen van het lichaam zoals zijnde honger/verzadiging, fecatiedrang, vermoeidheid,...

Met behulp van bewustwording van bepaalde voedingsgerelateerde lichaamssignalen kan je zonder restricties je energiepijl verhogen, vermageren,...

Lichaamsanalyse

Meten is weten.

Zo kan je je lichaamssamenstelling laten bepalen m.b.v. weegschaal, bio-impedantie (Omron) en/of huidplooimetingen. Deze zijn bij elke consultatie inbegrepen maar kunnen indien gewenst ook afzonderlijk bepaald worden.


BiometrIQ

Disclaimer: Je DNA-analyse geeft je genetische aanleg weer. Met dit rapport, in combinatie met je huidige (bloed)resultaten kunnen we nagaan welke risico's of inzichten vanuit jouw genen zich ook daadwerkelijk manifesteren.

DNA - Analyse

Er verschijnen jaarlijks honderden nieuwe diëten op de markt, maar hoe weet je nu welk dieet het best bij je past? Moet je minder koolhydraten eten of net minder vet? Is intermediair vasten goed voor jou of niet?

Jouw 20.000 genen bepalen hoe je lichaam is opgebouwd en hoe het omgaat met voeding, beweging en levensstijlfactoren. Hierop bied ik in samenwerking met BiometrIQ een antwoord.

Via een speekseltest wordt jouw DNA bepaald, wat ons een overzicht geeft van de unieke variaties in jouw genen en de impact op jouw lichaam.

  • Welke voeding zet je sneller om in vet
  • Heb je een verhoogd risico op obesitas
  • Is 'Intermittent Fasting' iets voor jou
  • Moeten we inzetten op een vet- of koolhydraatbeperking
  • Hoe snel verbrand jij vetten tijdens het sporten
  • Voor welke sport heb je de meeste aanleg
  • Hoe gevoelig ben je voor cafeïne
  • Heb je verhoogde risico's op tekorten van vitamines
  • Ben je gevoeliger voor blessures

Door deze inzichten kunnen we nog gepersonaliseerder werken.

Werkwijze

  • Ik neem een speekseltest bij je af en leg de procedure uit, dit wordt gecombineerd met het intakegesprek
  • Het DNA-staal wordt onderzocht
  • Na ongeveer 6 weken krijgen we de resultaten van jouw DNA. Dit overlopen we uitgebreid en je voeding wordt hieraan aangepast.
  • In afwachting, is het interessant om een bloedonderzoek bij de huisarts uit te voeren. Dan kunnen we de resultaten van je DNA analyse terug koppelen naar je bloedresultaten.
  • Hou daarnaast gedurende 3 dagen jouw voedingsanamnese bij in MyFitnesspal (geen verplichting)

Contact

Vrijstraat 11,
9200 Appels
Tel: +32 (0)470525812
Riziv: 5-64429-14-601 / BTW: BE0669.793.710
E-mail: dietist-hannesfabri@hotmail.com

Wij aanvaarden

Betalingen gebeuren cash, via directe overschrijving of payconiq.
Voor tarieven en meer informatie over (gedeeltelijke) terugbetaling
van het ziekenfonds kan u hier terecht.